Sunday, December 6, 2015

က်င့္ႏိုင္သူမွအပိုင္ရ

- သာဝတၱိျပည္မွသူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္
တရားေတာ္ကိုနာၾကားရသျဖင့္ သာသနာေတာ္၌
ရဟန္းျပဳၾကေလသည္။ငါးဝါပတ္လုံးဥပဇၩာယ္ဆရာ
ထံ၌ေနၿပီးေနာက္ တစ္ပါးေသာရဟန္းသည္ က်န္
တစ္ပါးအား" အ႐ွင္ဘုရား၊တပည့္ေတာ္သည္
အသက္ႀကီးမွရဟန္းျပဳရပါသျဖင့္ ဝိပႆနာဓုရကို
သာက်င့္ပါေတာ့အံ့ "ေလွ်ာက္ထား၍ မေမ့မေလ်ာ့
ေသာလုံ႔လျဖင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေသာေၾကာင့္
ပဋိသမ႓ိဒါႏွင့္တကြ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။
- က်န္ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံတည္း
ဟူေသာဂႏၴဓူရကိုသင္ၾကား၍ တဖန္ရဟန္းငါးရာ
တို႔အား ပို႔ခ်လ်က္ တစ္ဆယ့္႐ွစ္ရပ္ကုန္ေသာဂိုဏ္း
ၾကီးတို႔၏ ဆရာျဖစ္လာေလသည္။
- အျခားေသာ ဝိပႆနာအားထုတ္လိုေသာ
ရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ၌ ကမၼ႒ာန္းကို
သင္ယူၾက၍ ဝိပႆနာဓုရ ရဟႏၲာမေထရ္ထံသြား
ေရာက္ေနထိုင္ၾက၏။ ထိုမေထရ္၏အဆုံးအမ၌
တည္လ်က္အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္ၾကၿပီးလ်ွင္
မေထရ္ကိုခြင့္ပန္၍ ျမတ္စြာဘုရားထံ ဖူးေျမာ္ရန္
သြားၾကေလ၏။မေထရ္က သင္တို႔သည္ ျမတ္စြာ
ဘုရားကို ႐ွိခိုးၿပီး ႐ွစ္က်ိပ္ကုန္ေသာမေထရ္တို႔ကို
လည္း႐ွိခိုးၾကပါကုန္ေလာ့။ ငါ၏မိတ္ေဆြေဟာင္း
ျဖစ္ေသာ ဂႏၴဓုရမေထရ္ကိုလည္း " တပည့္ေတာ္
တို႔ဆရာသည္အ႐ွင္ျမတ္ကို႐ွိခိုးလိုက္ပါသည္ "ဟု
ေလ်ွာက္ၾကားကုန္ေလာ့ဟုမွာၾကားၿပီးလႊတ္လိုက္၏။
- ထိုရဟန္းတို႔သည္ဆရာျဖစ္သူမွာၾကားသည့္
အတုိင္း ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ရဟႏၲာ႐ွစ္က်ိပ္တို႔ကို႐ွိခိုး
ၿပီး ဂႏၴဓုရမေထရ္ကို ႐ွိခိုး၍ မွာၾကားသည့္အတိုင္း
ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။ဂႏၴဓုရမေေထရ္က
" သင္တို႔ဆရာမည္သူနည္း " ဟုေမး၏။
" အ႐ွင္ျမတ္၏မိတ္ေဆြေဟာင္းျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာ
ဓုရ ရဟန္းပါ " ဟုေလွ်ာက္ၾက၏။
- ဤသို႔လွ်င္ျမတ္စြာဘုရားထံဖူးေျမာ္ရန္ ေရာက္
လာၾကေသာရဟန္းတို႔က မၾကာခဏလာ၍ အမွာ
စကားကိုေလွ်ာက္ထားၾကသည္႐ွိေသာ္ " ဂါထာကို
လည္းနားမလည္ ၊ မသိ၊ပံ့သကူသကၤန္းကိုေကာက္
လ်က္ ေတာသို႔ဝင္ေနပါလ်က္တပည့္တပန္း မ်ား
ေပသည္။ထိုရဟန္းလာေသာအခါ ငါသည္ျပႆနာ
ကိုေမးမည္ " ဟုၾကံ၏။
- တေန႔ေသာအခါ အရဟတၱဖိုလ္ေရာက္ၿပီးေသာ
မေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုဖူးေျမာ္ရန္ ေရာက္
လာေလသည္။ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ႐ွစ္က်ိပ္ေသာမဟာ
ေထရ္တို႔ထံ ႐ွိခိုးၿပီး ဂႏၴဓုရမေထရ္ထံျပန္လာခဲ့သည္။
ထိုရဟႏၲာမေထရ္အား ဂႏၴဓုရမေထရ္က ဝတ္ႀကီး
ဝတ္ငယ္ျပဳစုၿပီးလွ်င္ ေနရာတန္းတူယူ၍ အေမးပုစၧာ
ကိုေမးမည္ဟုထိုင္ေန၏။
- ဂႏၴဓုရ ရဟန္းသည္ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေသာဝိပႆ
နာဓုရ ရဟန္းကိုအထင္ေသးစြာ ျပႆနာေမးေလလွ်င္
ငရဲ၌ျဖစ္ေလမည္ကို ဘုရား႐ွင္ျမင္ေတာ္မူေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းအစဥ္လွည့္လည္ၾကည့္႐ွဳေတာ္မူ
သကဲ့သို႔ထိုရဟန္းႏွစ္ပါး၏ေနရာအရပ္သို႔ ႂကြေတာ္
မူေလသည္။ ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ျမတ္စြာဘုရားအတြက္
ထိုင္ေနသီတင္းသုံးရန္ ေနရာကို အၿမဲခင္းထားေလ့
႐ွိသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခင္းထားေသာေနရာ၌
သီတင္းသုံးေတာ္မူေလသည္။
- ဘုရား႐ွင္သည္ပိဋကတ္ေဆာင္ဂႏၴဓုရ ရဟန္း
အားပထမစ်ာန္၊ဒုတိယစ်ာန္မွစ၍ ႐ွစ္ပါးေသာသမာ
ပတ္ကို၎၊႐ုပ္နာမ္တို႔ကို၎၊အေမးပုစၧာေမးေတာ္
မူ၏။ ထို႔ေနာက္ေသာတာပတၱိမဂ္အေၾကာင္းကို ေမး
ေတာ္မူေလလ်ွင္ ထိုရဟန္းသည္မေျဖဆိုႏိုင္ေပ။
ထိုသို႔မေျဖဆိုႏိုင္ေသာအခါမွ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေသာ
ဝိပႆနာဓုရ ရဟန္းကိုေမးေတာ္မူေလသည္။
ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္သည္ေကာင္းစြာေျဖဆိုႏိုင္ေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားကသာဓု၊သာဓု၊သာဓု၊ဟုေကာင္းခ်ီး
ေပးေတာ္မူေလသည္။
- ထို႔ေနာက္တစ္ဖန္ႂကြင္းေသာမဂ္တို႔ကို အစဥ္
အတိုင္းအေမးပုစၧာေမးေတာ္မူ၏။ဂႏၴဓုရ ရဟန္းသည္
တစ္စုံတစ္ခုမွ် မေျဖဆိုႏိုင္ေပ။ရဟႏၲာျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္
သည္ကားေမးတိုင္းေမးတိုင္းေျဖဆိုႏိုင္၏။ျမတ္စြာ
ဘုရားလည္းေကာင္းခ်ီးေပးေတာ္မူ၏။
- ထိုအခါ ဂႏၴဓုရ ရဟန္း၏ တပည့္တို႔သည္ ဘုရား
႐ွင္ကို ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။ဘုရား႐ွင္သည္တစ္စုံတစ္ခု
မွ်မသိေသာ သက္ႀကီး႐ြယ္ရင့္မေထရ္အား ေလးပါး
ေသာအရာ၌ ေကာင္းခ်ီးေပးေတာ္မူ၏။ ပရိသတ္ကို
ေဆာင္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေသာ
ဂႏၴဓုရ မေထရ္ကိုမူခ်ီးမြမ္းျခင္းတစ္စုံတစ္ရာမျပဳဟု
ဆိုၾကကုန္၏။
- ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက " ခ်စ္သားရဟန္းတို႔၊
အသင္တို႔၏ဆရာသည္ ငါဘုရား၏သာသနာေတာ္၌
အဖိုးအချဖင့္ ႏြားတို႔ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ထိန္းေက်ာင္း
ရေသာႏြားေက်ာင္းသားႏွင့္တူ၏။ငါ၏သားေတာ္သည္
ကား ငါးပါးကုန္ေသာအရသာ႐ွိသည့္ ႏြားႏို႔တို႔ကို
အလို႐ွိတိုင္း သုံးေဆာင္ခံစားရေသာ ႏြား႐ွင္ႏွင့္တူ
ေလ၏။ " ဟုမိန္႔ေတာ္မူၿပီးေအာက္ပါဂါထာကို
ေဟာေတာ္မူေလသည္။
------------------------------------------------
၁၉။ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားေသာ ပိဋကတ္သုံးပုံကို
မ်ားစြာပို႔ခ်သင္ၾကားေဟာေျပာျငားေသာ္လည္း
ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာတရားကို
မပြားမ်ားဘဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနေသာသူသည္
မဂ္ဖိုလ္၏အရသာကိုမခံစားရဘဲ(သင္ၾကားပို႔ခ်ေဟာ
ေျပာခအ႐ိုအေသမွ်ေလာက္သာခံစားရ၏။)
ဥပမာ-အခစားႏြားေက်ာင္းသားသည္ မိမိေက်ာင္း
သမ်ွ ႏြားမ်ားကို မမွားရေအာင္ေရတြက္ၿပီးလ်ွင္
(ႏြား႐ွင္တို႔ထံျပန္အပ္၍ ႏြားေက်ာင္းခမွ်သာရလ်က္)
ႏြားႏို႔၏အရသာကိုမခံစားရသကဲ့သို႔တည္း။
၂၀။ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားေသာ ပိဋကတ္သုံးပုံကို
အေဟာေျပာနည္းပါးေသာ္လည္းတရားေတာ္ႏွင့္
အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္ေသာသူသည္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊
ေမဟတို႔ကိုပယ္၍ တရားမွန္ကိုသိၿပီးလ်ွွင္
ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာလြတ္ေသာစိတ္႐ွိလ်က္
ဤဘဝကို၎၊ ေနာက္ဘဝကို၎ အစြဲအလန္းမ႐ွိဘဲ
မဂ္ဖို္လ္အရသာကိုခံစားရေလသည္။
--------------------------------------------
-ဓမၼပဒ၊ယမကဝဂ္၊ေဒြသဟာယကဘိကၡဳဝတၳဳ

No comments:

Post a Comment