Sunday, December 6, 2015

လွပေသာပန္းတစ္ပြင့္ကိုျမင္၍ ႏွစ္သက္သေဘာက်ေသာစိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည္ကို ပ႒ာန္းနည္းျဖင့္သုံးသပ္ျခင္း

သာမန္အားျဖင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္
ပန္းပြင့္က႐ူပါ႐ုံ--အာရမၼဏပစၥည္း
သေဘာက်ေသာစိတ္က--ေလာဘမူစိတ္ပစၥယုပၸါန္
ေက်းဇူးျပဳေသာသတၱိက--အာရမၼဏပစၥယသတၱိဟု
သိၾကပါသည္။
ဤသို႔ေဖၚျပျခင္းသည္သိမွတ္လြယ္ေစရန္အက်ဥ္း
ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုသို႔အက်ဥ္းေဖာ္ျပရာတြင္အဓိကပဓာနျဖစ္ေသာ
ပစၥည္းကိုျပပါသည္။
ဥပမာတြင္ေဖာ္ျပထားေသာပန္းတစ္ပြင့္ကိုျမင္ရာတြင္
အာရမၼဏသတၱိဟုျပျခင္းသည္ယင္းအာရမၼဏသတၱိက
အဓိကပဓာနျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
၊ သို႔ေသာ္အက်ိဳးတစ္ခုျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာရာတြင္
အေၾကာင္းပစၥည္းသည္တစ္မ်ိုးတည္းမဟုတ္။တစ္မ်ိဳးမက
႐ွိေပသည္။ဥပမာျပရေသာ္--ဖေယာင္းတိုင္မီးသည္
ဖေယာင္းႏွင့္မီးဇာေၾကာင့္မီးေလာင္ေနသည္ကိုေတြ႔ႏိုင္သည္။
သို႔ရာတြင္ေအာက္စီဂ်င္႐ွိေနျခင္း၊ထြန္းညွိေပးသူ႐ွိျခင္း၊
ေလျပင္းမတိုက္ခိုက္ျခင္းစေသာအေၾကာင္းမ်ားကလည္း
အေထာက္အကူျပဳေပးေနရပါသည္။ယခုပန္းတစ္ပြင့္ကို
ျမင္ရာတြင္အာရမၼဏပစၥည္းအျပင္အျခားမည္သည့္
ပစၥည္းမ်ားကေက်းဇူးျပဳၾကေသးေၾကာင္းေလ့လာၾကပါစို႔။
----------------------------------------------
ပန္းတစ္ပြင့္ကိုျမင္၍ေလာဘစိတ္ျဖစ္သည္ကိုအေသးစိတ္
စဥ္းစားၾကည့္ပါလ်ွင္--
ပန္းပြင့္ဟူေသာ႐ူပါ႐ုံႏွင့္စကၡဳပသာဒတို႔ေ႐ွး႐ွဳအတူဥပါဒ္
ၿပီးေနာက္--
တီ၊န၊ဒ၊ပ၊စ၊သံ၊ဏ၊ဝု၊ဇ၊ဇ၊ဇ၊ဇ၊ဇ၊ဇ၊ဇ၊႐ုံ၊႐ုံ၊ဟူေသာ
ဝီထိစိတ္အစဥ္ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။
ဤတြင္တစ္ခုခ်င္းစဥ္းစားၾကည့္လ်ွင္-
---------------------------------------------
႐ူပါ႐ုံသည္-အာရမၼဏ၊ပုေရဇာတ၊အတၱိ၊အဝိဂတပစၥည္း
အာ႐ုံတရားမို႔-အာရမၼဏ
စကၡဳဝိညာဥ္ထက္ႀကိဳျဖစ္ႏွင့္လို႔-ပုေရဇာတ
ထင္႐ွား႐ွိ၍ေက်းဇူးျပဳလို႔-အတၱိ
မကင္းမွဳနဲ႔ေက်းဇူးျပဳလို႔အဝိဂတ
--------------------------------------------------
စကၡဳပသာဒသည္--ပုေရဇာတ၊နိႆယ၊ဣႁႏၵိယ၊
၊ ဝိပၸယုတၱ၊အတၱိ၊အဝိဂတပစၥည္း
စကၡဳဝိညာဥ္ထက္ႀကိဳျဖစ္ႏွင့္လို႔-ပုေရဇာတ
စကၡဳဝိညာဥ္ရဲ႕႔မွီရာျဖစ္လို႔-နိႆယ
စကၡဳဝိညာဥ္ကိုအစိုးရလို႔-ဣႁႏၵိယ
စကၡဳဝိညာဥ္ကိုမယွဥ္ပဲေက်းဇူးျပဳလို႔-ဝိပၸယုတၱ
ထင္႐ွား႐ွိ၍ေက်းဇူးျပဳလို႔-အတၱိ
မကင္းမွဳနဲ႔ေက်းဇူးျပဳလို႔-အဝိဂတ
--------------------------------------------------
စကၡဳဝိညာဥ္စိတ္တစ္ခုထည္းမွာ-သဟဇာတ၊အညမည၊
၊ နိႆယ၊ကမၼ၊ဝိပါက၊အာဟာရ၊ဣႁႏၵိယ၊
၊ သမၸယုတၱ၊ဝိပၸယုတၱ၊အတၱိ၊အဝိဂတ၊
စကၡဳဝိညာဥ္နဲ႔ေစတသိက္မ်ားဟာအတူတကြျဖစ္ၾကလို႔
သဟဇာတ၊
နာမ္ခႏၶာေလးပါးအျပန္အလွန္ေက်းဇူးျပဳၾကလို႔-အညမည
နာမ္ခႏၶာေလးပါးအျပန္အလွန္မွီၾကလို႔-နိႆယ
ေစတနာကေက်းဇူးျပဳလို႔-ကမၼ
စကၡဳဝိညာဥ္ဟာဝိပါက္စိတ္ျဖစ္ၿပီးအခ်င္းခ်င္း
ေက်းဇူးျပဳလို႔-ဝိပါက
နာမ္အာဟာရသုံးပါးျဖစ္တဲ့ဖႆ၊ေစတနာ၊ဝိညာဏ္တို႔က
ေက်းဇူးျပဳၾကလို႔-အာဟာရ
စိတ္ကမနိေႁႏၵအျဖစ္ေက်းဇူးျပဳလို႔-ဣႁႏၵိယ
ယွဥ္သည္ျဖစ္၍ေက်းဇူးျပဳလို႔သမၸယုတၱ
စကၡဳဝိညာဥ္စိတ္နာမ္သည္စကၡဳပသာဒ႐ုပ္အား
ေက်းဇူးျပဳလို႔-ဝိပၸယုတၱ
ထင္႐ွား႐ွိခိုက္ေက်းဇူးျပဳလို႔-အတၱိ
မကင္းသည္ျဖစ္၍ေက်းဇူးျပဳလို႔အဝိဂတ
--------------------------------------------------
ေ႐ႇွ႕စကၡဳဝိညာဥ္စိတ္ကေနာက္သမၸဋိစၧိဳင္းစသည္ကို
အနႏၲရ၊သမနႏၲရ၊ဥပနိႆယ၊နတၱိ၊ဝိဂတ
မိမိအျခားမဲ့မွာျဖစ္ေစရန္ေက်းဇူးျပဳလို႔-အနႏၲရ၊သမနႏၲရ၊
၊ -ဥပနိႆယ
မ႐ွိျခင္းအားျဖင့္ေက်းဇူးျပဳလို႔-နတၱိ
ကင္းျခင္းအားျဖင့္ေက်းဇူးျပဳလို႔-ဝိဂတ
--------------------------------------------------
ေလာဘမူစိတ္ (ေဇာ)ကိုိေရာက္လာတဲ့အခါ-
အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ပစၥည္းမ်ားထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ
ပါတဲ့အျပင္--
ေ႐ွ႕ေဇာကေနာက္ေဇာကို--အာေသဝန
ေဇာတစ္ခုခ်င္းေတြမွာပါတဲ့ေလာဘနဲ႔ေမာဟေစတသိက္ေတြက
ေဟတုသတၱိေတြနဲ႕လည္းေက်းဇူးျပဳၾကပါေသးတယ္။
----------------------------------------------------
ကဲ--ေတာ္ေတာ္မွ႐ွဳပ္ေထြးသြားၾကပါရဲ႕လား။
တစ္ကယ္ေတာ့အပ္ခ်ည္ႀကိဳးေလးတစ္ေခ်ာင္းကိုၾကည့္ယင္
တစ္ေခ်ာင္းထဲပါလို႔ေျပာေပမဲ့မွန္ဘီလူးနဲ႔ၾကည့္လိုက္
ယင္ေတာ့အမ်ွင္ေသးေသးေလးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ
လိမ္ယွက္ေနတာေတြ႔နိုင္သလို
ေတြ႔ျမင္လာရတဲ့အက်ိဳးတရားဆိုတာဟာေနာက္ခံ
အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာရဲ႕ေက်းဇူးျပဳမွဳေၾကာင့္ဆိုတာ
ဘုရား႐ွင္ပြင့္ေတာ္မူလာလို႔/ဘုရား႐ွင္ေဟာေတာ္မူလို႕သာ
သိႏိုင္ခြင့္ရၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္သဗၺညဳတသခင္ဘုရား႐ွင္ကိုအႀကိမ္ႀကိမ္
ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ယင္းဆရာေတာ္အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕
ပ႒ာန္းဘုရား႐ွိခိုးနဲ႔အဆုံးသတ္ခ်င္ပါတယ္။
" နာနာပၸကာရ႒ာနာနိ၊ေဗာဓိတာေနတၱ မုနိနာ၊
၊ အနႏၲနယပ႒ာနံ၊ဝေႏၵ အနႏၲ ေဂါစရံ။ "
ဧတၱ--ဤအနႏၲနယ သမႏၲပ႒ာန္းက်မ္းေတာ္ႀကီး၌
မုနိနာ--မုနိထြတ္တင္ဘုရား႐ွင္သည္
နာနာပၸကာရ႒ာနာနိ--ေဟတု၊အာရမၼဏ စသည္မ်ားစြာ
၊ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို
ေဗာဓိတာနိ--သဗၺညဳတာ ညာဏ္ေတာ္သာျဖင့္၊
၊ ဦးစြာက်န၊သိၿပီးမွလ်ွင္၊
၊ မ်ားလွေဝေန၊သိေစေတာ္မူခဲ့ေလကုန္ၿပီ။
အနႏၲေဂါစရံ--အဆုံးမ႐ွိ၊ကုန္ေအာင္သိသည့္
၊ ညာဏ္ေတာ္၏သာ၊က်က္စားရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ
တံ အနႏၲနယပ႒ာနံ--မ်ားေျမာင္ေပါယယ္၊
၊ နည္းစုံႂကြယ္သား၊ႀကီးက်ယ္ျမင့္ေမာ္
၊ ထိုပ႒ာန္းက်မ္းေတာ္ႀကီးကို
ဝေႏၵ-- တစ္သက္တစ္ခါ၊ႀကံဳခဲစြာမို႔
၊ ႀကံဳလာသည့္ခိုက္၊ဦးျဖင့္တိုက္၍
၊ ႏွစ္ၿခိဳက္လွစြာ-------
၊ ႐ွိခိုးကန္ေတာ့ပါ၏ဘုရား။-------------

No comments:

Post a Comment