မႏၱေလးျမိဳ႕၊ သီတဂူဗုဒၶတကၠသိုလ္
၂၀၁၄- ၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲႏွင့္
ေက်ာင္းသားသစ္လက္ခံၾကိဳဆိုပြဲ၌
မိန္႔ၾကားအပ္ေသာ
သီတဂူအဓိပတိဆရာေတာ္၏
ၾသ၀ါဒကထာ
ဥ႒ာေနန အပၸမာေဒန သံယေမန ဒေမနစ၊ ဒီပံ ကယိရာထေမဓာ၀ီ၊
ယံၾသေဃာ နာဘိ ကီရတိ။ အားလံုးတပည့္ေတြ ဓမၼပဒမွာ ဒီစာအကုန္ဖတ္ျပီး
သားပဲ။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ သင္လည္း သင္ထားတယ္။ လူနဲ႔တစ္ထပ္တည္း
ျဖစ္ေအာင္ အသံုးခ်ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ The guidance of the life ဘ၀ရဲ႕လမ္းညႊန္
ဆိုတာ အဲဒီဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမေတြပဲ။ ၾကီးပြားတိုးတက္ခ်င္တဲ့လူေတြ တစ္ဘ၀
အတြက္ေပါ႔၊ သံသရာအတြက္လဲပဲ တစ္သံသရာလံုး ဘ၀ေအာက္တန္းကေန
အထက္တန္းကို တက္လွမ္းခ်င္တဲ့လူေတြ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ပိဋကတ္ပင္လယ္မွာ အားကိုး
စရာေတြအမ်ားၾကီးပဲ၊ အမ်ားၾကီးထဲက ဒီစာလံုးဟာ တစ္ဘ၀အတြက္ေရာ၊ သံသရာ
အတြက္ေရာ လံုေလာက္တယ္လို႔ တို႔ယံုၾကည္တယ္။
ဥ႒ာေနန အပၸမာေဒန သံယေမန ဒေမနစ၊ ဒီပံကယိရာထ ေမဓာ၀ီ ။
ဒါေပမယ့္ စာလံုးက ခြ်င္းခ်က္ေတာ့ပါတယ္။ ေမဓာ၀ီ- ဒါေလးေတာ့ပါတယ္။ ယံၾသေဃာ
နာဘိကီရတိ၊ ၁၉၆၂- ခုႏွစ္တုန္းက တို႔ကမၻာေအးသံဃတကၠသိုလ္ကို စတက္တယ္။
၆၁ ခုႏွစ္မွာ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ တို႔ရတယ္။ ၆၂ ခုႏွစ္မွာ သံဃာ့တကၠသိုလ္တက္တယ္။
အဲ့ဒီသံဃတကၠသိုလ္တက္ေတာ့ ဓမၼဒူတေကာလိပ္ပ်က္ျပီးကာစ၊ ဓမၼဒူတေကာလိပ္
ဆိုတာကို ဆ႒သဂၤါယနာပြဲၾကီးအျပီးမွာ ကမၻာေအးကုန္းေျမဇမၺဴဒီပမွာလား၊ အပရေဂါယာန
မွာလား၊ ေနရာမမွတ္မိဘူး တကၠသိုလ္ဖြင့္တယ္၊ ဓမၼဒူတ ေကာလိပ္ဖြင့္တယ္။ စစ္ကိုင္းက
ေအာင္ေျမဘံုစံဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ အနီးစခန္းဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ ေခါင္းေဆာင္တယ္။
ရန္ကုန္ဘက္ကေတာ့ ဗားကရာေတာရ ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ ဦးေဆာင္တယ္။ မစိုးရိမ္
ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ ၾသ၀ါဒစရိယ ျဖစ္ေတာ္မူၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးေသ႒ိလတို႔
ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေတာ္မူၾကတယ္။ အဲဒီဓမၼဒူတေကာလိပ္ ပ်က္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဓမၼ
ဒူတေကာလိပ္ကေနျပီးေတာ့ စေကာလားရွစ္ရလို႔ အိႏၵိယလႊတ္ထားျပီး ပညာသင္တဲ့
အထဲမွာ Ph.D ဘြဲ႕ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ပါးရွိတယ္။ ဗာရာဏသီတကၠသိုလ္ကေနျပီး Ph.D
ရတာ ေဒါက္တာ ေရ၀တဓမၼ၊ အဂၤလန္မွာ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္တစ္ဆူ တည္သြားတယ္။
ေက်ာင္းတိုက္လဲ အခိုင္အမာတည္ပစ္ခဲ့တယ္။ အခုမရွိေတာ့ဘူး၊ ဆရာေတာ္မရွိေတာ့ဘူး
ေျပာတာ။ က်န္ရစ္တယ္ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီး ေကာင္းေကာင္း က်န္ရစ္တယ္။ ေစတီ
ၾကိးတစ္ဆူလဲ အဂၤလန္မွာ ထင္ထင္ရွားရွား က်န္ရစ္တယ္။ သူ ဘာယူသြားလဲေတာ့
မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူထားပစ္ခဲ့တယ္။ ေဒါက္တာ ဦးေရ၀တဓမၼ၊ ဓမၼထလာကေစတီ
ေတာ္ကို Barmanghan Buddhist Vihara ခမ္းခမ္းနား ထားပစ္ခဲ့တယ္။ ၀ိသုဒၶိမဂ္
က်မ္းၾကီးကို ဟိႏၵဴဘာသာနဲ႔ ျပန္ျပီးသား ထားပစ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဘာယူသြားမလဲ၊
ဘာထားခဲ့မလဲ။ မင္းတို႔ေမးၾက အေျဖထြက္ေအာင္လုပ္ၾက။ ေဒါက္တာ ဦးဇာဂရ
နာလႏၵတကၠသိုလ္မွာ Ph.D ရျပီးေတာ့ အၾကာၾကီး ဆရာလုပ္တယ္။ အိႏၵိယျပည္က
ကုလားဆရာခပ္မ်ားမ်ားဟာ ဆရာေတာ္ဦးဇာဂရရဲ႕ တပည့္ေတြ။ အခု ၾသစတီးလ်ား
ႏိုင္ငံ ဆစ္ဒနီမွာ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခု တည္းထည္းၾကီး တည္ေထာင္ထားတယ္။ အခု
က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့ဘူး။ အဲဒါ အဲဒီေခတ္ ၆၂ ကာလ၀န္းက်င္မွာ ဗမာႏိုင္ငံမွာ
Ph.D ဘုန္းၾကီးႏွစ္ပါးထဲ ရွိတယ္။ ဒီကေန႔ Ph.D ဘုန္းၾကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္သြား
ျပီလဲ။ ေခတ္တစ္ခုကို ခပ္က်ဲက်ဲ မင္းတို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက။ အဲးဒါ ဘုန္းေတာ္ၾကီး
ေတြ ေခတ္ပညာကို အခု အားလံုးရင္ေကာ့ျပီးေတာ့ သင္ႏိုင္တဲ့ေခတ္တစ္ေခတ္
ေရာက္သြားျပီ။ အဲဒါ Renaissance ေခတ္ေခၚတယ္။
Renaissance ဆိုတာ ငုတ္ေနတဲ့ စနစ္တစ္ခု၊ ပညာရပ္တစ္ခုဟာ ထင္ထင္ရွားရွား
ျပန္ေပၚလာတဲ့ ေခတ္မ်ိဳး၊ စနစ္မ်ိဳးကို Renaissance ေခၚတယ္။ အခုဘုန္းၾကီး Ph.D ေတြ
Renaissance ျဖစ္ေနျပီ။
ဘုန္းၾကီးေတြ ပညာသင္ဖို႔ေခတ္မွီ အခုလို အဂၤလိပ္စာသင္ဖို႔ လမ္းစေပ်ာက္ေနတာ
လမ္းစေတြ အားလံုးေပၚသြားျပီ။ လမ္းမျမင္ ကမ္းမျမင္ေပါ့ေလ… ျဖစ္ေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးဟာ
ကမ္းလဲျမင္ၾကရျပီ၊ လမ္းလဲျမင္ၾကရျပီ။ အဲဒီကမ္းေပၚကို ဘယ္လိုတက္မလဲ။ အဲဒီလမ္းကို
ဘယ္လိုေလွ်ာက္မလဲဆိုတာ တပည့္ေတြ အားလံုးစဥ္းစားၾကဖို႔။ Ph.D အခု အလုပ္လက္မဲ့
ေတြေတာ့ အမ်ားၾကီးျဖစ္ကုန္ျပီ။ အဲဒီေတာ့ မင္းတို႔တေတြ အလုပ္လက္မဲ့မျဖစ္ဖို႔ အေရးၾကီး
တယ္..။ ကမၻာ့ႏိုင္င့တိုင္းမွာ လူပိုင္းမွာေပါ့ေလ Jobless အလုပ္လက္မဲ့ေတြမ်ားလာရင္
အလုပ္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ အခြန္အထုတ္ေတြ အမ်ားၾကီးတက္တယ္။ တိုင္းျပည္မွာ
လူဆယ္သန္းရွိတယ္ ငါးသန္းပဲ အလုပ္ရတယ္ဆိုရင္ ငါးသန္းက အလုပ္မရရင္ အလုပ္ရတဲ့
ငါးသန္းက အလုပ္မရတဲ့ ငါးသန္းကို ထမင္းေကြ်းဖို႔ ပိုအလုပ္လုပ္ရတယ္။ အဲဒီငါးသန္းေပၚ
မွာ အေကာက္အခြန္ေတြ ပိုေကာက္ျပီးေတာ့မွ အလုပ္မရွိတဲ့လူကို ထမ္းေကြ်းရတယ္။
အဂၤလိပ္တို႔ အေမရိကတို႔လို တိုးတက္တဲ့ တိုင္းျပည္ၾကီးေတြရဲ႕ စနစ္ကအဲ့ဒီလိုရွိတယ္။
အဲဒီေတာ့ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ရင္ အလုပ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တာ၀န္ပိတယ္။ အဲဒီစနစ္မ်ိဳးကို
မထြန္းကားတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာကေတာ့ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ ေလလြင့္သြားတယ္။ ထိုင္းမွာေနာ္
လူပိုင္းၾကည့္လိုက္ ငါးသန္းေလာက္ေရာက္သြားတယ္။ မေလးရွားမွာ ငါးသိန္းေလာက္ေရာက္
သြားတယ္။ လူပိုင္း၊ သံဃားေတာ္ပိုင္းကေကာ Ph.D ေအာင္ျပီးေတာ့ ဗမာျပည္ ဘယ္ႏွစ္ပါး
အလုပ္လုပ္လဲ။ အလုပ္မရွိလို႔ ဘယ္ႏွစ္ပါး ဘာလုပ္ေနလဲ။ ျပည္ပသြားျပီး ေက်ာင္းေထာင္ဖို႔
ဘယ္ႏွစ္ပါးၾကိဳးစားေနလဲ။ ဘာလုပ္ေနလဲ။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးကိုေျပာခ်င္တာက အလုပ္လုပ္
ၾကရမယ္။ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ထြန္းထြန္းကားကားျဖစ္ေအာင္ တည္ေထာင္ၾကတာဟာ လြယ္
လြယ္နဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ေရစုန္ေလစုန္ ရြက္ကုန္ဖြင့္ျပဲီးေတာ့ ေလွတစ္စင္းကို ဧရာ၀တီမွာ
ေမွ်ာခ်တာ လြယ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမ်ာသြားရင္ ပင္လယ္ေရာက္ေတာ့ အဲဒါ ေသၾကမွာ၊ ေရဆန္
ေလဆန္မွာ ေျခကန္တက္ရတဲ့ စနစ္မ်ိဳးကို တို႔တေတြ အခုလုပ္ၾကတာ။ အဲဒါကို အားလံုးနား
လည္ထားဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ဥ႒ာေနန အပၸမာေဒန သံယေမန ဒေမနစ- အျမဲတမ္း တက္တက္ၾကြၾကြ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား
ရွိေနရမယ္။ အပၸမာေဒန- ဆိုတာက ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ကို ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္း ရွိေနရမယ္။ သတိ
သတိဆိုတာ Controller of the life ။ သံယမ ဆိုတာကလဲ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လက္ေရာက္ႏူတ္
ေရာက္ မက်ဴဳးလြန္မိေအာင္ အားလံုး ေစာင့္ေစာင့္စည္းစည္းရွိၾကမယ္။ ဒမ၊ ဒမ ဆိုတာ ဒေဒြး
နဲ႔ေရးတဲ့ဒမ ဘာအနက္ထြက္လဲ ေမာင္ပဇင္းေတြ ေျပာစမ္း ယဥ္းေက်းတာ၊ Polite speech.
Polite bodily manner. Polite bodily attityde ကိုယ္အမူအရာႏူတ္အမူအရာ ဘာျဖစ္ရမလဲ
ယဥ္ေက်းရမယ္။ စာတက္ျပီး ရိုင္းေနရင္ အသံုးမ၀င္ဘူးကြေနာ္။ ပညာတက္ျပီးရုိင္းရင္ အသံုး
မ၀င္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ တက္ၾကြတဲ့စိတ္ဓတ္ ရွိရမယ္။ ကိုယ္ႏူတ္စိတ္ကို ထိမ္းတဲ့ သတိရွိရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သံုးပါး ဘာျဖစ္လဲ…ယဥ္ေက်းရမယ္။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ရမယ္။ ယူ
ႏိုက္တက္ေနရွင္ အစည္းအေ၀းၾကီးမွာ ၁၉၅၇ခုႏွစ္က ထင္တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ အတြင္း
ေရးမူးခ်ဳပ္ ဆိုဗီယက္က ခရူးရွက္က ေျခေထာက္ၾကီး (ဒီလိုတင္ျပီး) ဖိနပ္ခြ်တ္ျပီး ဖိနပ္နဲ႔ရိုက္တာ
ေအာ္…ကမၻာ့အစည္းအေ၀းအင္တာေနရွင္နယ္ ကြန္ဖရင့္မွာ စာပြဲေပၚေျခေထာက္တင္ျပီး ဖိနပ္နဲ႔
စားပြဲရိုက္တာ။ အဲေတာ့ Polite အမူအရာ၊ ယဥ္ေက်းတဲ့အမူအရာက ကမၻာဦးက လူရိုင္းေတြရဲ႕
ပံုမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ေဖ်ာက္ပစ္ၾက။ တက္ၾကြရမယ္၊ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သံုးပါးကို သတိ
နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကရမယ္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ႏႈတ္ေဖာက္လြန္က်ဴးတဲ့ ျပစ္မႈမရွိ
ေအာင္ ထိမ္းရမယ္။ သံယမ၊ ျပီးေတာ့ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ ဘာျဖစ္ရမလဲ ယဥ္ေက်း
ရမယ္။ ဥ႒ာေနန အပၸမာေဒန သံယေမန ဒေမနစ၊ ဒီပံ ကယိရာထ ေမဓာ၀ီ- အဲဒီ အရည္အခ်င္း
ေတြနဲ႕ျပည့္စံုမယ္စံုရင္ ေမဓာ၀ီ- ဥာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္။ ဒီပံ ကယိရာထ- ဒီပကို တည္ေဆာက္
ႏိုင္ရမယ္။ ဒီပ-ဆိုတာဘာလဲ။ Transalation ႏွစ္ခုရွိတယ္။ ဒီပကို ကြ်န္းလို႔လဲေခၚလို႔ရတယ္။
ဒီပကို ဆီမီးတိုင္လို႔လဲ ေခၚလို႔ရတယ္။ ကမ္းမျမင္တဲ့ ပင္လယ္က်ယ္ထဲမွာ သြားေနတဲ့ ေလွ
သေဘၤာေတြဟာ အကယ္၍မ်ား မုန္တိုင္းေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ ဒီလိႈင္းေၾကာင့္ သေဘၤာပ်က္ခဲ့ရင္
ကြ်န္းေလးတစ္ကြ်န္းေတြ႕ရင္ ကယ္တင္ရွင္ပဲမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ မင္းတို႔ငါတို႔ရဲ႕ ဘ၀ဟာ
ကမ္းမျမင္တဲ့ ပင္လယ္နဲ႔တူတယ္။ ဘယ္မွာလဲ Destination ။ ကိုယ့္ Destination ကို ကုိယ္ေမး။
အေျဖေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္။ ပန္းတိုင္မရွိပဲနဲ႕ လမ္းသြားေနတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ ရဟန္းငယ္ရွင္ငယ္
ေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ ပန္းတိုင္တစ္ခုကို ခ်မွတ္ထားရမယ္။ ငါဘယ္ အထိေရာက္ေအာင္၊ ဘာျဖစ္ေအာင္
ဘာလုပ္မယ္။ ပံုေလးေတာ့ ထုတ္ထားၾကပါ။ မွန္းျပီးေတာ့ ရမ္းျပီးေတာ့ အဲဒီသေဘၤာေပၚပါတဲ့
လူေတြက ကြ်န္းကေလးတစ္ကြ်န္းေတြ႕ရင္ ဘာျဖစ္လဲ၊ အသက္ရွင္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။
အားလံုး တို႔ဘ၀ပင္လယ္မွာ ကူူးၾကခတ္ၾကတာ လိႈင္းတံပိုးမိရင္ သေဘၤာပ်က္တတ္တယ္။
ေလမုန္တိုင္းမိရင္လဲ သေဘၤာပ်က္တက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္။ လိႈင္းတံပိုးနဲ႔ မုန္တိုင္း။
ကိေလသာမုန္တိုင္းတိုက္ရင္ ဘ၀ပ်က္တက္တယ္။ ကာမဂုဏ္လိႈင္းတံပိုးထဲမွာ ေရာက္သြားရင္
လဲ ဘ၀ပ်က္တတ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ အရည္အခ်င္းေလးပါးနဲ႔ ဥ႒ာန အပၸမာဒ
သံယမ ဒမ အဲဒီအရည္အခ်င္း ေလးပါးနဲ႕ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ကြ်န္းေလး ေကာင္းေကာင္းေဆာက္
ထားရမယ္။ မုန္တိုင္းတိုက္ခ်င္တိုက္ ဒီကြ်န္းေပၚမွာ အားလံုးအသက္ရွင္ရမယ္။ လိႈင္းတံပိုး
တိုင္ခ်င္တုိက္ ဒီကြ်န္းေပၚမွ မင္းတို႔အားလံုး အသက္ရွင္ရမယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒီပကို ဆီမီးတိုင္။ အေမွာင္ထဲမွာ မွန္းျပီးေတာ့ စမ္းျပီးေတာ့
သြားသလိုပဲ။ မင္းတို႔တေတြ သြားေနၾကတာ။ ငါက ငယ္ငယ္ ဓမၼာစရိယမေအာင္ခင္ကတည္းကို
က ငါ့စိတ္ကူးက International Missionary ကို ငါလုပ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတာ အဲဒီကတည္း
ကရွိတယ္။ အခုလဲ ဒီတိုင္းလုပ္ေနတာ။ အဲဒီေတာ့ ကမ္းလဲပဲ မင္းတို႔ျမင္ေလာက္ပါျပီ။ လမ္းလဲပဲ
ျမင္ေနပါျပီ။ ကမ္းမျမင္တဲ့ ပင္လယ္မွာ ခရီးသြားတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကြ်န္းေလးတစ္ကြ်န္းေတာ့
ေဆာက္ထားမွ အရည္းအခ်င္း ေလးပါးဟာ မင္းတို႔ဘ၀ရဲ႕ ကြ်န္းကေလးပဲ။ လမ္းမျမင္တဲ့ ဒီဘ၀ခရီး
မွာ အဲဒီေလးခုေသာအရည္အခ်င္းဟာ မင္းတို႔ လမ္းကိုျပေပးမယ့္ ဆီမီးတိုင္ေလးပဲ။ ဘာနဲ႔…ဘာနဲ႔
ဘာနဲ႔လဲ။ ပါဠိေတာ္အတိုင္းေျပာ။ ဥ႒ာန၊ အပၸမာဒ၊ သံယမ၊ ဒမ ဟုတ္လား။ အဲဒီအရည္အခ်င္း
ေလးပါးရွိရင္ မင္းတို႔ဘာရျပီလဲ ဆီမီးတိုင္ေလးရပါျပီ၊ လမ္းျမင္ေလာက္ပါျပီ။ ဟုတ္လား….။
ဒါေမမယ့္ Right way လား။ Wrong way လား။ ဆီမီးတိုင္ရွိေတာ့ ေရြးႏိုင္ျပီေပါ့။ မီးမရွိ
လို႔ ေမွာင္ေနရင္ေတာ့ မေရြးႏိုင္ဘူး။ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္က မင္းတို႔အတြက္ မီးတိုင္ေလးကို
ထြန္းေပးလိုက္ပါျပီ။ ကြ်န္းကေလးေဆာက္ဖို႔နည္း စနစ္ေတြ ေပးလိုက္ျပီ။ အဲဒီမီးတိုင္ေလးကို
မီးမေသေအာင္ ထြန္းျပီးေတာ့ လမ္းေကာင္းေကာင္း ေရြးျပီးေတာ့ေလွ်ာက္ၾက။ အဲဒီ အရည္အခ်င္း
ေလးပါးနဲ႔ ဘ၀ပင္လယ္မွာ ကြ်န္းေလးတစ္ကြ်န္းေဆာက္ျပီးေတာ့ မုန္တိုင္းကိုလဲ ကာကြယ္ႏိုင္ရမယ္။
ေရလိႈင္းကိုလဲ ကာကြယ္ႏိုင္ရမယ္။ ကာမဂုဏ္ေရလိႈင္းနဲ႔ ကိေလသာမုန္တိုင္းကို ဒီအရည္းအခ်င္း
ေလးပါးနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ အားလံုးကို တိုက္တြန္းျပီးေတာ့ တို႔မ်ားရဲ႕ၾသ၀ါဒ
နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။
သီတဂူစမ္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာရွိၾကပါေစ
The Voice of the Buddha
ဗုဒၶအသံ….
မႏၱေလးသီတဂူဗုဒၶတကၠသိုလ္
ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း
အမွတ္ ( ၅ )
မွ
ျပန္လည္ကူးယူ ပူေဇာ္သည္။
Sunday, December 6, 2015
ဘ၀ပင္လယ္၌ ေလာကဓံမုန္တိုင္း ကာကြယ္နည္း
Labels:
ၾသ၀ါဒမ ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment